Dil ve Matematik Aktiviteleri: Kış

˜DİL™

KIŞ SÖZCÜKLERİ
Mevsim kış olunca, Sonbaharda olduğu gibi Kış Sözcükleri hazırladım.
 
HARF PUZZLE
 
Bu puzzle’ın benzerini yabancı bir blogda görmüş ve çok beğenmiştim. Melissa&Doug’un ürünüydü ve İngilizce idi. Keşke Türkçesi olsa derken bir oyuncakçıda tesadüfen gördüm geçen sene mart ayında. Bazen böyle oluyor çok beğendiğim bir şey karşıma çıkıveriyor. Uzun zamandır rafımızda duruyor Almina’nın ilgisini çekiyordu. Elbette çok erken olduğu için vermiyordum ancak bu sefer çok ısrar etti ben de iki tanesini çıkardım. Hiç müdahale etmedim ve doğru bir şekilde harflerin yerini buldu. Bu puzzle’ı ben çok sevmiştim ama Almina daha çok sevecek gibi.
 

ELDİVEN EŞLEŞTİRME
İnternette bulduğum fonlara eldiven şekli çizerek eldiven eşleştirme hazırladım.
KIŞ MEYVELERİ
Kış meyvelerini tanıdık.
 
˜MATEMATİK™

 

Bu oyunun da yukarıdaki puzzle gibi bir öyküsü var. Amazonda gördüm bu oyunu ve çok beğendim bu tarz Caillou’lu oyunlar var ama ben bunu almayı çok istiyordum. Amazondan sipariş vermeyi düşünürken e-bebek sitesinde karşıma çıktı ve hemen sipariş verdim. Almina bu oyunu da uzun süredir merak ediyor. Arada çıkarıp bakıyorduk ama hiç gerçek anlamda yapmaya çalışmamıştık. Bu ay ilk üç sayıyı çıkardım ve sadece rakamları bıraktım eşleştirmesi için. Aşağıda görüldüğü üzere resimin üzerine üç puzzle parçası yer alıyor el olarak sayı değeri, zar ve rakam değeri. Biz şimdilik rakamları çalışacağız. Dediğim gibi aslında bu bir oyun zarıda var. Sırayla oyuncular zar atıyorlar ve zarda gelen kartlardan çekerek en kısa sürede elindeki puzzle’ı tamamlamaya çalışıyorlar. Almina biraz daha büyüyünce oynamak eğlenceli olacak.  

Bir Cevap Yazın

